Annons:
Etikettträhantverk
Läst 1234 ggr
Maria
11/29/19, 8:15 AM

Käpphäst

Är det någon som kan tipsa på en bra mall till ett käpphästhuvud?

Tanken är att hästen ska ha en man och öron av av läder och resten ska målas men just själva formen på huvudet skulle jag behöva hjälp med.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Sindri
12/27/19, 10:46 PM
#1

Du menar ett huvud i trä? 
https://www.sportime.se/Terapi-psykomotorik/Psykomotoriska_%C3%B6vningsredskap/Lek-hinderbanor/art=2559302

Har du möjlighet att skriva ut så kan du kopiera in huvudet på ett word-dokument och sedan skriva ut det. Jag förstår att du vill ha det större än så, men tror inte det är så svårt att göra det på fri hand om du har en rätt stor förlaga.

Annars är det vanligt med stoppade huvuden, som dessa:
https://www.slojd-detaljer.se/inspiration/textil/kapphast/

Maria
12/28/19, 7:51 AM
#2

Tack men nu är det för sent😉

Lille barnbarnet är bara 2 1/2 år så det fick inte bli så avancerat.

Jag ska se om jag hittar en bild på hur den blev. Min man hittade en mall och gjorde två handtag och jag målade ögon och klippte till öron och man av skinnet från en gammal soffa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
12/28/19, 7:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Så här blev den. Jag kunde inte rotera bilden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
12/28/19, 9:00 AM
#4

Men åh, den blev ju jätttefin!  👍

Maria
12/28/19, 9:05 AM
#5

Tack.🙂 Lille barnbarnet visste precis hur han skulle göra och sprang omkring och gnäggade med hästens pinne mellan benen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
12/19/20, 8:30 AM
#6

Du har ingen bild på barnet och hästen?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
12/19/20, 8:53 AM
#7

Nej jag har tyvärr inte det.
(Jag lägger väldigt sällan ut bilder på honom)😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Pyttelite
9/4/22, 12:54 PM
#8

Tjusig Pålle!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Upp till toppen
Annons: