Annons:
Etikettträhantverk
Läst 669 ggr
pompido
3/28/18, 4:22 PM

Obehandlad plywood som huvudgavel?

Hej!

Jag vill göra en egen, väldigt enkel huvudgavel till min säng. Jag tänkte köra med en simpel plywood-skiva och jag har ingenting emot utseendet och hade väl inte tänkt att måla över den med någonting om jag inte behöver det.

Så min fråga är, kan jag ha en obehandlat plywood-skiva som huvudgavel eller bör jag behandla den med någonting för att skydda träet mot eventuellt fett och svett från kuddar och huvuden? Och om jag ändå får för mig att jag vill ha lite färg på plywooden skulle i så fall bets räcka som skydd? Och om jag skulle hitta en annan träplanka som jag tycker ser bättre ut än plywood, gäller då samma eventuella råd där eller är det olika för olika typer av trä? 🙂

Annons:
Maria
3/28/18, 4:37 PM
#1

Vi har en träskiva monterad i väggen som huvudgavel till våra sängar. Det var betsad i ett par år och det fungerade fint. Numera är den målad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

pompido
3/28/18, 9:39 PM
#2

#1 Tack för svar! :) Aha, så man bör betsa regelbundet?

Maria
3/29/18, 7:01 AM
#3

Nej, det gjorde aldrig vi. Det höll riktigt bra men det var trä och inte plywood. Vi betsade mest för att få en snygg färg och inte för skydd.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: