Annons:
Etikettträhantverk
Läst 1172 ggr
Fifill
2017-07-14 08:26

Skapa smycken av trä, hur?

Jag har börjat fundera på att skapa och sälja olika sorters smycken gjorda utav trä, men är lite osäker på exakt hur jag ska gå till väga på bästa sätt. Tänkte skriva ned min funderingar och frågor här, och hoppas att ni här på sajten har tips och råd att dela med er av. 🙂

  1. Efter lite ytliga undersökningar så tror jag att lönn passar bäst för mitt syfte. Jag vill kunna måla mina smycken, så då gissar jag att mörkare träslag går bort.
  2. Och var hittar man lämpligt virke egentligen, när man nu inte har bil? Jag har tittat omkring lite efter onlineleverantörer och hittat Calexico Wood. Någon som handlat av dem?
  3. Tanken med mina smycken är att de ska gå i ett särskilt tema, och de behöver därför snidas/karvas(??) fram innan de sen målas. Det kommer inte vara några extremt detaljerade designer(enligt dagens planer), men vilken sorts verktyg behöver man? Räcker det med en täljkniv, eller bör jag köpa någon sorts karvsnittskniv också? Vilken, i så fall?
  4. Har ni några tips på bra böcker om detta för nybörjare?

Hmm, det var allt jag kom på just nu, men fler frågor och funderingar dyker garanterat upp.🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: