Annons:
Etikettskryt-smicker
Läst 1127 ggr
JMW
2016-02-06 16:04

JMWs lilla tråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte att jag kunde lägga in bild här på mitt hantverk. Nu finns ju bilder lite här och där men jag startar denna. Förhoppningsvis så får jag tid att tillverka så tråden kan fyllas på.

Börjar med grytlappar. Tycker det är en så smart idé att ha fickor istället för en helt fyrkantig.

Annons:
Gunlog
2016-02-06 19:01
#1

Wow! Är det för eget bruk, som gåvor eller säljer du?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

JMW
2016-02-06 21:37
#2

En del av det jag gör ger jag bort. Jag har en väninna som sitter på marknader och hon brukar sälja åt mig. Hon sålde av mina tomtar och jutehängen på julmarknader. Hon ska sälja till påsk så det blir en del påsk och en del annat. Få se var jag hinner med för de "riktiga" jobben trillar in hela tiden så jag hinner inte så mycket.

Gunlog
2016-02-06 23:07
#3

Förlåt för min okunskap, men vad är "de riktiga jobben"?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

JMW
2016-02-07 08:57
#4

#3 De jobb/beställningar jag får i företaget. Jag har firma och arbetar i hemmet och det är olika (väldigt olika) syjobb. Tja, allt man gör vid en symaskin och med nål och tråd. Just nu har jag två beställningar på medaljband som tar det mesta av min tid. Räknar med att få iväg allt senast tisdag och då kan jag fortsätta med pysslet.

Gunlog
2016-02-07 19:48
#5

Ahaaa… På så vis! Det måste vara mysigt att ha det så. Att kunna arbeta hemifrån, så att säga. Har man huvudvärk så kan man vila bort den och fortsätta sen. Det går inte när man är på en arbetsplats.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

JMW
2016-02-07 22:08
#6

Haha ja exakt! Sen får man jobba ikapp på kväll/natt. Det har hänt ett antal gånger. Sena nätter och supertidiga mornar ibland.

Annons:
Gunlog
2016-02-08 23:23
#7

Jo, men du förstår hur jag menar. Jag hade gärna arbetat hemifrån…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

JMW
2016-02-09 08:47
#8

Visst förstår jag! Jag har ju drömläge, att få jobba hemma och planera och styra över min tid själv. Visst finns det nackdelar men fördelarna överväger stort.

Gunlog
2016-02-09 09:50
#9

…och jag går och är arbetslös. Men jag har ingen kunskap för att kunna jobba hemifrån, tyvärr.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

VildaVittra
2016-02-09 10:08
#10

#9 Som jag säger till alla som tror att de inte kan jobba hemifrån, Bli god man! Det är en enorm brist på sådana, och kommunen utbildar dig.

Ursäkta TS för off topic.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Gunlog
2016-02-09 11:12
#11

Tack för tips! 😉

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

JMW
2016-02-14 19:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hittade en så gullig nåldyna på Pinterest. Inget gratismönster så jag har fixat till ett eget. Blev fyra stycken, en ska jag ha själv så får jag se vad som händer med de övriga.

Gunlog
2016-02-14 23:13
#13

Åh! Dom är ju jättegulliga!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Upp till toppen
Annons: