Annons:
Etikettövrig-slöjd
Läst 1031 ggr
starhawk
1/15/16, 1:50 PM

Knivslöjd

Nån här inne som sysslar med knivslöjd? dvs. man köper ett färdigt blad och sedan tillverkar man handtaget med diverse dekorationer och en slida. Ska snart köra igång med detta och det vore kul att ha någon att bolla idéer med

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Solanum
1/18/16, 3:00 AM
#1

Jätteintressant! Det skulle vara kul att se ditt hantverk växa fram bild för bild.

Gunlog
1/24/16, 11:24 PM
#2

Det är jag nyfiken på.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

starhawk
1/25/16, 7:31 AM
#3

Hade tänkt köra igång i stor stil i lördags, men det blev endast holken av buffelhorn som sågades ut och därefter utsattes för våtslipning men finare och finare papper tills den var spegelblank under söndagen. Ops! man skulle ju borra upp en slits i den först, men kanske lika bra att jag inte gjorde det eftersom jag inte gjort knivmallen än, det är så här när man är ivrig nybörjare man snubblar över stegen som skall tas i ordning

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2/10/16, 8:03 AM
#4

Nä på det här forumet fanns det inga knivslöjdare men jag har hittat ett annat forum ägnat helt åt knivslöjd och där använder man för övrigt rätt uttryck och inga påhittade termer som vissa på det här forumet. Så det är väl dags att säga adjö till det här forumet då, Hejdå!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

VildaVittra
2/10/16, 8:16 AM
#5

#4 Hoppas att du beter dig bättre där, än vad du gjorde här mot våra medlemmar. Ha det bra!

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Gunlog
2/10/16, 9:16 AM
#6

#4 Kul att du har hittat ett forum där det finns vad du söker! Lycka till! Du får gärna återkoppla här sen när du har tillverkat några knivar, så inspirerar du kanske andra till nyfikenhet som kanske rentav börjar, de också.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Upp till toppen
Annons: