Annons:
Etiketterallmäntfrågor
Läst 1256 ggr
VildaVittra
2015-07-30 20:02

Bra kvinna reder sig själv

Tänkte kolla hur det står till med medlemmarnas hantverksförmåga. Det är ju väldigt bra att kunna fixa saker själv och inte alltid förlita sig på andra, vare sig det är att bygga en bod, laga en dörr mössen gnagt ett hål igenom eller att byta elsladd på sänglampan. Män även välkomna att svara dom också, trots rubriken.

Är du händig?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
VildaVittra
2015-07-30 20:06
#1

Jag är händig, men är totalt urusel på att såga rakt, så är det något som måste vara helt spikrakt brukar jag be om hjälp, det är ett rent mirakel att mitt hönshus ger intrycket av att ha 90 graders vinklar i hörnen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fialialej
2015-07-30 20:06
#2

Japp, jag är superhändig. Möjligen något lat. ;) Men jag gör nog hellre saker själv ändå för det blir bäst så.

"På natten är alla katter svarta"

Spöket
2015-07-30 20:07
#3

Jag är hyffsat händig ( Mer än maken iaf ) så det är för det mesta jag som fixar och donar i hemmet men det är inget som stör mig….trevligt med lite pyssel eller ett projekt ju. :)

Multi vad?

catcult
2015-07-30 20:13
#4

Jag är inte ett dugg händig och har inget som helst intresse av att lära mig heller. Önskar att pojkvännen vore det, livet skulle vara mycket enklare då. 😉

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

VildaVittra
2015-07-30 20:13
#5

#2 Lat får man vara. Det finns ju saker som att slipa bort färg som är  så fruktansvärt tråkigt att göra, som man gärna överlåter åt någon annan. 

#3 Visst är det trevligt, speciellt när man är klar och får se resultatet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2015-07-30 20:16
#6

#4 Byt ut honom mot en mer praktisk modell? 😉

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
catcult
2015-07-30 20:26
#7

#6 Har funderat på det, men katterna skulle bli ledsna då och det vore så jobbigt att behöva tjafsa om delad vårdnad. 😇

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

PogoPedagog
2015-07-30 20:27
#8

Både jag o sambon är händiga, vilket är tur då vi alltid har pengabrist :P Men vi är händiga på olika vis. Sambon gör saker väldigt nogrant och bra, vilket gör att det tar lååååång tid tills något blir klart eller gjort över huvudtaget medans jag är snabb och effektiv men bygger saker som bara håller ett par år.

Tjeja
2015-07-30 20:42
#9

Jag är händig men lat…

Min partner är ohändig men inte lat…

Resultatet? jag gör när det är nödvändigt, min partner när det "bara" behövs. 😛

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[JeanetteK]
2015-07-31 11:09
#10

Jag är händig. Klarar det mesta - åtminstone tycker jag det själv, maken brukar inte alltid hålla med… 😂Skämt åsido så gillar jag att klara mig själv. Maken är jättehändig och grym på allt som har med byggnationer och sånt att göra. Praktiskt när man som vi bor på en gård. Han är extremt noggrann och jag är lite mer effektiv (enligt mig - slarvig enligt honom😂). Märks det att vi precis haft en diskussion om detta??😇Min pappa var lite av en McGyver som löste sina problem med skrot och silvertejp. Så maken kallar mig ofta McGyvers dotter. 😛

JMW
2015-07-31 22:40
#11

Jag räknar mig till de händiga. Jag fixar nog det mesta i hemmet som behöver fixas. Det är roligt att "göra själv".

kattöga
2015-08-02 12:47
#12

Hör, tyvärr(!), till dom som har tummen mitt i hand…. Provar att fixa ändå ibland, för att det är kul. Men med mycket "blandat" resultat. Skador i arm och rygg hindrar mej ofta dessutom (värk). Däremot är jag ganska bra på att komma på rätt bra idéer. 😉
Min man är händigare än han tror om sig själv, tack och lov.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Record
2015-08-02 22:40
#13

Självgående---Perpetuum mobile , o teoretiker ! 😃

Annons:
Imasy
2015-08-05 21:26
#14

Jag är den som renoverar och sambon är den som lagar mat. När vi gjorde om köket till exempel var sambon förpassad till övervåningen medan jag och svärfar fixade köket ;)

Loris M
2015-08-07 21:25
#15

Jag är den som är händigast av oss två. Min man brukar göra ett försök när något behöver lagas, men det slutar alltid med att det är jag som fixar det eftersom han sällan lyckas. 😈Lagade faktiskt ett lås häromdagen. Min man tittade på det innan och konstaterade att det finns inget att göra förutom att köpa nytt, vilket han också gjorde. Men jag hann laga det innan han ens kom tillbaka med det nya låset! 🏆

Record
2015-08-07 22:04
#16

Alla kan inte allt, det beror på kosten hur duktig man är. 😎

http://forum.kostdoktorn.se/topic/7200-iq-test-p%C3%A5-vanlig-kontra-ketogen-kost/

Duktig Gosse

VildaVittra
2015-08-07 22:09
#17

#16 Vad har det med TS att göra? Och förövrigt visar hans resultat på nada av två orsaker. 1. Man förbättrar oftast sitt resultat när man gör testet flera gånger. 2. Testen har en felmarginal på 15. 

Sånt vet man om man har en fungerande "kolhydratstinn" hjärna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Record
2015-08-07 22:27
#18

#17

Vad har du själv för IQ, tyckte du inte att redogörelsen var bra i länken? Mitt minne är toppen. 😎

VildaVittra
2015-08-07 22:41
#19

#18 Om du måste veta det så tillhör jag den 99:e percentilen, exakt var vet jag inte eftersom jag inte gjort ett high range-test men däremot vet jag att minne inte har med IQ att göra. 

Kan tråden nu få handla om det den ska och inte LCHF-nonsens?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tjeja
2015-08-07 22:44
#20

🤔 IQ Och Lchf och percentiler…?

Det känns något väldigt urspårat här…

Men jag reder mig själv i alla fall sambon gör det inte.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
[JeanetteK]
2015-08-08 09:56
#21

#16 Lite väl OT för denna tråd. Tacksam om vi håller oss till ämnet.

Denna kommentar har tagits bort.
TatsuOni
2015-08-10 15:04
#23

Jag är händig. Har en far som alltid har gjort allt själv och låtit oss ungar vara med och lära oss. Eller ja, han lär oss fortfarande saker när han kan. T ex så var jag hemma hos honom igår och då fick jag hjälpa till att byta ytterdörr och karm. Han sa "Titta noga nu, så att du kan det när du har eget hus"😎


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Horrorpops
2015-08-10 15:22
#24

Jag är tillräckligt händigför att klara migsjälv, men jag är samtidigt lat som dom flesta av mina idéer blir aldrig av.

Får väl hoppas det ändras i framtiden för en del av idéerna är riktigt bra :D

Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel

Agda
2015-08-14 15:18
#25

Jag är inte så händigt med sådant som hör snickrande till, dock klarar jag att såga och spika/skruva. Inte med ett bra resultat men med ett fungerande resultat😉Men jag ber helst om hjälp.

Har en mamma som är väldigt händig, som jag tyvärr inte alls ärvt de egenskaperna ifrån när det gäller snickrande. Dock vet jag tack vare henne hur man byter packning på kranen, byter proppar när de har gått i väg och hur man byter elsladdar. Hon är också en hejjare på att fixa toastolen när den börjar läcka, det har jag dock inte lärt mig hur man gör (än😉).

Upp till toppen
Annons: