Annons:
Etiketttextilhantverk
Läst 1994 ggr
[JeanetteK]
5/12/15, 11:40 AM

Vad ska jag hitta på med detta tyg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar det här tyget men kan inte komma på vad jag ska göra av det. Tänkte duk först men vi använder sällan duk. Gardiner skulle funka men känns lite trist. Skulle vilja göra något kul av det. Skulle uppskatta måtten till 2*2,5 meter.

Annons:
Tjeja
5/12/15, 12:00 PM
#1

Använder du förkläde när du grejar i köket någonting?

Matcha med grytlappar och grytunderlägg samt/eller brödduk i brödkorg eller brödfat på bordet?

Sittdynor till köksstolarna?

Thekanne-värmare/huva?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Maria
5/12/15, 12:00 PM
#2

Det känns som ett köksmönster😉

Förkläden eller kökshanddukar?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
5/12/15, 12:00 PM
#3

Gör ett påslakan.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

kattöga
5/12/15, 12:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Förkläde, skjorta, byxor, shorts, nattskjorta/pyjamas, tajts, dyna till kökssoffa/bänk/hammok. Gardiner till djuren.

Häftigt tyg!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
5/12/15, 3:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tavla (med ljusramp t ex och kanske "bubbligt" glas) och soffkuddar.

(Bildmaterial från Pixabay)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
5/12/15, 4:38 PM
#6

Rullgardin
Tavla med lysdioder
Mysvägglampa
Överdrag till strykbräda

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
[JeanetteK]
5/12/15, 4:57 PM
#7

Men vad glad jag blir för alla förslag! 😘❤️Håller med om att det känns som ett "kökstyg". Förkläden, grytlappar, handdukar, tehuva,  dynor mm är kanonförslag allihop!  Ska ta och mäta lite och se vad jag kan hitta på. 

Påslakan var en kul idé också. Har ett annat tyg i samma storlek jag inte vet vad jag ska göra av som jag nog testar den idén på. Tänker att man kunde dela tyget i två och ha vita lakan som bakstycke. Annars kommer maken bli sur om han inte också får ett. 😉

Kattöga - jag älskar dina inlägg där du visar hur det kan se ut! ❤️Pyjamas var ju en tanke. Svärföräldrarna har en stor tavla med en madonna och snirklig ram som dom inte vet var dom ska ha. De undrade idag om dom fick sätta den i stallet. Kanske ska säga ja till det och ha gardiner i fönsterna. 😎

Tjeja
5/12/15, 11:45 PM
#8

Vissst känns tyget spontant som ett kökstyg..

men altså lakan tycker jag låter supermysigt och passande också!

Kanske örngott och  matcha med en bred dekoration på annars enfärgade påslakan?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[JeanetteK]
5/13/15, 1:27 PM
#9

I morse fattade jag mitt beslut! Det blir först dynor till mina köksstolar. Jag har haft såna vit-blå-randiga dynor från Ikea som är riktigt risiga nu. Så innerkuddarna till dom kommer att återanvändas. Har klippt till tyget så att "gristyget" blir överdel och ett gammalt underlakan blir underdel. 

Det som blir kvar av tyget ska bli ett förkläde. Finns det tyg över så även grytlappar tror jag.

JMW
5/13/15, 5:41 PM
#10

#9 Det blir ju perfekt till dynor i köket. Jag har också en bit tyg med kossor, grisar och höns på. Vet inte vad jag ska göra med det heller så det får väl ligga till sig ett tag till. Fast dynor är inte dumt. Jag har inga på våra köksstolar som är gamla pinnstolar. Skulle nog kunna bli fint…

Tjeja
5/15/15, 11:26 PM
#11

#9 Ja vad kul! Då får du flera matchande saker i köket av det fina tyget! Hoppas du lägger upp bilder sedan så vi får se lite av resultatet? 😃

Lycka till!  🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[JeanetteK]
5/16/15, 5:51 PM
#12

#10 Ja det blir säkert snyggt till dina stolar! 

#11 Japp, jag ska visa när jag kommit en bit! Fick meka lite med symaskinen som bestämde sig för att trassla…😡 Men nu är den snäll igen så jag ska ta nya tag. Jag hotade den med att kasta ut den genom fönstret och då skärpte den sig! 😇

Upp till toppen
Annons: