#11 Textilhantverk

Vad ska jag hitta på med detta tyg?

2015-05-12 11:40 #0 av: [JeanetteK]

Jag älskar det här tyget men kan inte komma på vad jag ska göra av det. Tänkte duk först men vi använder sällan duk. Gardiner skulle funka men känns lite trist. Skulle vilja göra något kul av det. Skulle uppskatta måtten till 2*2,5 meter.

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2015-05-12 12:00 #1 av: Tjeja

Använder du förkläde när du grejar i köket någonting?

Matcha med grytlappar och grytunderlägg samt/eller brödduk i brödkorg eller brödfat på bordet?

Sittdynor till köksstolarna?

Thekanne-värmare/huva?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2015-05-12 12:00 #2 av: Maria

Det känns som ett köksmönsterSkämtar

Förkläden eller kökshanddukar?

/Maria

Anmäl
2015-05-12 12:00 #3 av: Farwuq

Gör ett påslakan.

Tummen upp

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi & Psykologi iFokus.
Medarb. Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2015-05-12 12:43 #4 av: kattöga

Förkläde, skjorta, byxor, shorts, nattskjorta/pyjamas, tajts, dyna till kökssoffa/bänk/hammok. Gardiner till djuren.

Häftigt tyg! 

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Anmäl
2015-05-12 15:14 #5 av: kattöga

Tavla (med ljusramp t ex och kanske "bubbligt" glas) och soffkuddar.

(Bildmaterial från Pixabay)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Anmäl
2015-05-12 16:38 #6 av: kattöga

Rullgardin
Tavla med lysdioder
Mysvägglampa
Överdrag till strykbräda

Meeow! 

Anmäl
2015-05-12 16:57 #7 av: [JeanetteK]

Men vad glad jag blir för alla förslag! PussarHjärtaHåller med om att det känns som ett "kökstyg". Förkläden, grytlappar, handdukar, tehuva,  dynor mm är kanonförslag allihop!  Ska ta och mäta lite och se vad jag kan hitta på. 

Påslakan var en kul idé också. Har ett annat tyg i samma storlek jag inte vet vad jag ska göra av som jag nog testar den idén på. Tänker att man kunde dela tyget i två och ha vita lakan som bakstycke. Annars kommer maken bli sur om han inte också får ett. Skämtar

Kattöga - jag älskar dina inlägg där du visar hur det kan se ut! HjärtaPyjamas var ju en tanke. Svärföräldrarna har en stor tavla med en madonna och snirklig ram som dom inte vet var dom ska ha. De undrade idag om dom fick sätta den i stallet. Kanske ska säga ja till det och ha gardiner i fönsterna. Cool

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2015-05-12 23:45 #8 av: Tjeja

Vissst känns tyget spontant som ett kökstyg..

men altså lakan tycker jag låter supermysigt och passande också!

Kanske örngott och  matcha med en bred dekoration på annars enfärgade påslakan?

Anmäl
2015-05-13 13:27 #9 av: [JeanetteK]

I morse fattade jag mitt beslut! Det blir först dynor till mina köksstolar. Jag har haft såna vit-blå-randiga dynor från Ikea som är riktigt risiga nu. Så innerkuddarna till dom kommer att återanvändas. Har klippt till tyget så att "gristyget" blir överdel och ett gammalt underlakan blir underdel. 

Det som blir kvar av tyget ska bli ett förkläde. Finns det tyg över så även grytlappar tror jag. 

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2015-05-13 17:41 #10 av: JMW

#9 Det blir ju perfekt till dynor i köket. Jag har också en bit tyg med kossor, grisar och höns på. Vet inte vad jag ska göra med det heller så det får väl ligga till sig ett tag till. Fast dynor är inte dumt. Jag har inga på våra köksstolar som är gamla pinnstolar. Skulle nog kunna bli fint...

Anmäl
2015-05-15 23:26 #11 av: Tjeja

#9 Ja vad kul! Då får du flera matchande saker i köket av det fina tyget! Hoppas du lägger upp bilder sedan så vi får se lite av resultatet? Skrattar

Lycka till!  Blomma

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.