Annons:
Etikettträhantverk
Läst 2198 ggr
VildaVittra
3/14/15, 9:56 PM

Var kan man köpa snickerivirke online?

Jag behöver hela 50 cm av en planka med dimensionen 60 x 22 mm, så då känns det lite träligt att åka flera mil för det. Finns det att köpa online? Hittar bara trävaruhandlar där man ska åka till butiken för att hämta träbiten.

Och är det någon som ser vilket träslag detta kan vara, det är mörkt brunt rakt igenom, inga direkt så rött som mahogny och mörkare än ek? Kan jag hitta matchande så skulle det vara snyggt att låta kanten på bordet vara naturell. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[JeanetteK]
3/23/15, 10:34 AM
#1

Har du hittat vad du söker?

VildaVittra
3/23/15, 10:38 AM
#2

#1 Nej, bara ställen där man får virket hemkört för si sådan 1200 kr, tycker det skulle vara ganska skämmigt att beställa en liten restvirkesplanka då. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
3/23/15, 10:39 AM
#3

#2 Oj, lite dyyyr planka då också. 😛Tyvärr är jag mycket dålig på både träslag och trävaruhandlar.

tlover
3/23/15, 10:42 AM
#4

Vad synd att det ska vara så mörkt, vi har så vi kan såga ut egna plankor men vi har bara ljusa träslag på vår mark (gran, tall, björk, sälg osv)

Vi skulle däremot inte heller kunna lova att det blir just på millimetern heller.

l'm back

[JeanetteK]
3/23/15, 10:46 AM
#5

Med risk för att blotta min okunnighet… 😇Är det helt fel att blanda träslag? Jag tänker om du funderar på att behandla trät kanske man kan få det till samma färg, även om man inte målar det?

tlover
3/23/15, 10:49 AM
#6

#5 Nu gissar jag bara men jag gissar att träet skulle kunna ta åt sig färgen olika beroende på hur hårt/mjukt träet är.

l'm back

Annons:
[JeanetteK]
3/23/15, 10:50 AM
#7

#6 Du har säkert rätt.

[Lovisaan]
3/23/15, 11:12 AM
#8

Helt riktigt tlover! använd helst lövträ för bästa resultat.
Det finns en uppsjö av bra betser på marknaden.

[Lovisaan]
3/23/15, 11:39 AM
#9

Vittra har du kollat med slöjddetaljer.se .har för mig att dom har virke i korta längder.

VildaVittra
3/23/15, 12:24 PM
#10

#9 jag hittade inget där, de verkar ha slutat med det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Lovisaan]
3/23/15, 6:16 PM
#11

Osis vittra, men finns det inget lokalt snickeri eller brädgård nära dig. med tanke på den att det är bara en mindre bit du behöver.

VildaVittra
3/23/15, 6:20 PM
#12

Tyvärr inte, det är in till stora staden man får bege sig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Imasy
3/26/15, 8:48 PM
#13

Men byggmax har väl hemkörning? Fast jag har för mig att den är ganska dyr?

Annons:
[JeanetteK]
3/26/15, 8:50 PM
#14

#13 Ja det är ganska dyrt. Helst när man bara ska ha en ynka planka.

Upp till toppen
Annons: