Annons:
Etiketttextilhantverk
Läst 1178 ggr
Imasy
2015-02-13 12:28

Billigt tyg

Började för hundra år sedan med ett lapptäcke överkast, men det blev bara halvfärdig och jag tappade bort tyget som jag arbetade med. Nu är det halva lapptäcket överdrag till den ommålade kökssoffan jag har så det gick inte till spillo, men jag är sugen på att dra igång ett projekt igen.

Är det någon som vet vart man kan hitta billigt roligt tyg på nätet? Är väl bomull jag är ute efter.

Annons:
parsley
2015-02-13 12:42
#1

Det har gått att köpa lapptäckstyger billigt från USA tidigare, men jag vet inte hur det är med moms och tullregler för närvarande.  Sajten Sysidan hade koll på det tidigare, men jag vet inte hur aktiv den är längre.

Stoff och Stil brukar ha både bomullstyger och lite tunnare lapptäckstyger av bomull och säljer på postorder.

Niwa
2015-02-13 15:17
#2

jag kikar efter tyger på rea om jag ska sy något, dessvärre blir det inte allt för ofta då symaskinen inte gillar mig 🤪
sedan kan jag kika efter gardiner , lakan etc som är utgående eller slumpas bort för det är mycket tyg i detta som kan sys om. tog ett par gamla panelgardiner som inte passade längdmässigt och gjorde kuddfodral av

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Imasy
2015-02-13 16:17
#3

Ja grejen är ju den att jag gjorde en rejäl utrensning för ett tag sedan och gjorde vävremsor av allt överblivet, så det jag hade till övers är redan sönderklippt ;D

Såg att Ikea hade en del roligt och billigt, men då måste jag dra till grannstaden.

[JeanetteK]
2015-02-13 20:06
#4

Jag har hittat mycket tyger på loppisar och secondhand-butiker. Både kläder som jag använt och lakan, dukar, gardiner mm. Men även mycket tyger, stuvbitar och sånt.

Imasy
2015-02-14 22:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Åkte till svenskarnas mecca idag och inhandlade stuvbitar. Fattar inte hur jag har kunnat missa detta. En rulle med 50 bitar för 29 kr.

Råkade bli ett helt gäng rullar som förhoppningsvis räcker till många projekt ;D

Så nu är det bara att klippa klippa klippa :D

JMW
2015-02-14 22:42
#6

Kanske korkad fråga men vad är svenskarnas mecka? Att klippa och klippa är jobbigt. Det är också svårt att få det riktigt bra. Jag vet… jag har snöat in på lapptäcksteknik och gjort en del. Jag har skaffat en skärmatta och rullkniv. Blir mer exakta rutor då.

Annons:
Imasy
2015-02-14 22:46
#7

#6

Ikea 😃

JMW
2015-02-14 23:15
#8

Ha ha ja att jag inte tänkte på det. Kanske för att jag inte tillhör den skaran dårå. 😉

Har ju 12 mil till närmaste IKEA. Det blir väl någon gång vart fjärde/femte år jag är på IKEA. Om inte ännu mer sällan.

Imasy
2015-02-14 23:25
#9

#8

Ja vi har ju Gävle ca 8 mil ifrån mig, men sedan ett år tillbaka öppnade Ikea i grannstaden, och dit tar det bara 20 min med bil.

JMW
2015-02-15 08:21
#10

Åhh, ibland skulle jag önska det var närmare men oftast så saknar jag det nog inte.

Upp till toppen
Annons: