Annons:
Etiketterallmäntfrågor
Läst 869 ggr
[JeanetteK]
2015-01-08 11:21

Svenska hantverk

Jag hittade en spännande sida där många svenska hantverkare är med. Där fanns mycket inspiration. Men kan även gå med där om man vill finnas med i deras förteckning över hantverkare. Länk till sidan här.

Annons:
Keraleij
2015-01-12 17:19
#1

Jag är som många andra professionella konsthantverkare ansluten till organisationen Konsthantverkscentrum.

Vill man se hantverk av hög kvalitet är detta en bra sida:

KHVC

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

[JeanetteK]
2015-01-14 10:06
#2

#1 Det var en spännande sida!

Cochon
2015-01-17 12:17
#3

#1 Oj, verkade som en bra sida. Har man det som "jobb" då eller är det fortfarande på en hobbynivå om man är medlem där? =)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Keraleij
2015-01-17 15:01
#4

#3 Man söker dit med arbetsprover som jurybedöms, så det finns vissa kvalitetskrav. De flesta av medlemmarna har förmodligen sitt hantverk som huvudsyssla.

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Cochon
2015-01-17 20:10
#5

#4 Ok, funderade på ifall någon som jag skulle passa där, med mina temaribollar, knutar och brickband. 😛

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[JeanetteK]
2015-01-19 10:02
#6

#5 Är du sugen tycker jag du ska prova! Du är jätteduktig.

Annons:
Cochon
2015-01-20 15:16
#7

#6 Ja, jag blev helt klart sugen faktiskt. 😃och tack. 😃 men blev lite fundersam kring om jag platsar där eftersom jag varken har någon utbildning eller andra meriter, det enda jag har är det jag själv har skapat. 🤔

kajsa_h, vet du hur stor vikt de lägger på ens utbildning när man ansöker? Ligger den största vikten på det man har skapat?

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Keraleij
2015-01-20 16:13
#8

Har för mig att om man har konstnärlig högskoleexamen (typ konstfack) är man direktkvalificerad, annars får de bedöma efter ansökan om man har likvärdig kunskap genom annan utbildning och/eller praktisk erfarenhet.

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Cochon
2015-01-20 16:26
#9

#8 Aha! Tack så mycket för svar! =) Har varit inne och läst på sidan, men hittar inte vad man får utav att bli medlem? (eller så är det jag som är dålig på att leta) Vad skulle du säga är bra med medlemskapet?

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Keraleij
2015-01-20 21:50
#10

På den här sidan får du nog svar på de flesta av dina frågor Cochon:

Bli ansluten

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Cochon
2015-01-21 18:15
#11

#10 Tack så mycket 🙂, hade helt missat den första rutan. xD

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Sindri
2015-02-10 19:36
#12

Här en annan sajt för försäljning av hantverk
http://www.jabbo.se/

Upp till toppen
Annons: