#1 Allmänna frågor

Svenska hantverk

2015-01-08 11:21 #0 av: [JeanetteK]

Jag hittade en spännande sida där många svenska hantverkare är med. Där fanns mycket inspiration. Men kan även gå med där om man vill finnas med i deras förteckning över hantverkare. Länk till sidan här

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2015-01-12 17:19 #1 av: kajsa_h

Jag är som många andra professionella konsthantverkare ansluten till organisationen Konsthantverkscentrum.

Vill man se hantverk av hög kvalitet är detta en bra sida:

KHVC

Anmäl
2015-01-14 10:06 #2 av: [JeanetteK]

#1 Det var en spännande sida! 

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2015-01-17 12:17 #3 av: Cochon

#1 Oj, verkade som en bra sida. Har man det som "jobb" då eller är det fortfarande på en hobbynivå om man är medlem där? =)

Anmäl
2015-01-17 15:01 #4 av: kajsa_h

#3 Man söker dit med arbetsprover som jurybedöms, så det finns vissa kvalitetskrav. De flesta av medlemmarna har förmodligen sitt hantverk som huvudsyssla.

Anmäl
2015-01-17 20:10 #5 av: Cochon

#4 Ok, funderade på ifall någon som jag skulle passa där, med mina temaribollar, knutar och brickband. Lipar

Anmäl
2015-01-19 10:02 #6 av: [JeanetteK]

#5 Är du sugen tycker jag du ska prova! Du är jätteduktig. 

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2015-01-20 15:16 #7 av: Cochon

#6 Ja, jag blev helt klart sugen faktiskt. Skrattaroch tack. Skrattar men blev lite fundersam kring om jag platsar där eftersom jag varken har någon utbildning eller andra meriter, det enda jag har är det jag själv har skapat. Funderar

kajsa_h, vet du hur stor vikt de lägger på ens utbildning när man ansöker? Ligger den största vikten på det man har skapat? 

Anmäl
2015-01-20 16:13 #8 av: kajsa_h

Har för mig att om man har konstnärlig högskoleexamen (typ konstfack) är man direktkvalificerad, annars får de bedöma efter ansökan om man har likvärdig kunskap genom annan utbildning och/eller praktisk erfarenhet.

Anmäl
2015-01-20 16:26 #9 av: Cochon

#8 Aha! Tack så mycket för svar! =) Har varit inne och läst på sidan, men hittar inte vad man får utav att bli medlem? (eller så är det jag som är dålig på att leta) Vad skulle du säga är bra med medlemskapet? 

Anmäl
2015-01-20 21:50 #10 av: kajsa_h

På den här sidan får du nog svar på de flesta av dina frågor Cochon:

Bli ansluten

Anmäl
2015-01-21 18:15 #11 av: Cochon

#10 Tack så mycket Glad, hade helt missat den första rutan. xD

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.