Annons:
Etiketterullfilt
Läst 2153 ggr
Lojs
2014-12-22 17:25

Lojs nåltovning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte dela med mig av mitt hantverk, jag nåltovar. 
Jag började tova i augusti i år, så jag har inte hållt på så länge, men jag är helt fast i det och har lägenheten full med ull och olika projekt överallt. =)

Här är en av mina favoritsaker jag har gjort, en tovad tavla. I solnedgången har jag ca 6-7 olika blandningar av ull för att få färgövergångarna och hela tavlan tog någonstans runt 20 timmar att göra klar.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Lojs
2014-12-22 17:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Två julkransar jag har gjort och gett bort till mamma. Jag älskar att blanda ull med utsmyckningar i andra material. De har tagit orimligt många timmar att göra eftersom hela stommen är tovad och tog lång tid att få till bra, jag gissar på att de tog någonstans mellan 15 till 25 timmar, den med alla småkulorna tog såklart mest tid. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
2014-12-22 17:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det finns ju snabba projekt att göra med, de här hjärtanen har jag tovat i pepparkaksformar, det går fort och smidigt. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
2014-12-22 17:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har blivit väldigt förtjust i att tova små ugglor, jag gillar saker som man kan göra från samma "mall", men som ändå blir individer.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Lovisaan]
2014-12-22 17:39
#4

Oj ,vad fina saker du gör av ullen. 🙂 Ugglorna var för gulliga.

Lojs
2014-12-22 17:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Tack! 
De här är mina senaste ugglor, en vän undrade om jag kunde göra ett par som julklappar. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Niklas
2014-12-22 17:44
#6

Oj!! Första bilden ser otrolig ut. Har du sett att det också finns en sajt om nåltovning?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Lojs
2014-12-22 17:46
#7

#6 Tack! Jo, jag är Medarbetare på nåltovning.ifokus. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Niklas
2014-12-22 17:47
#8

Ah, jag förstår. Tur för dem. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[JeanetteK]
2014-12-22 19:55
#9

Så mycket fint du gör! Roligt att få se så många olika saker som du gjort. Tavlan är jättevacker. Och kransarna. 😍Smart att tova i pepparkaksformar, det var ett bra tips! Häftigt att du fått ugglorna så personliga allihop. 👍

Maria
2014-12-23 17:02
#10

Vilka fantastiska arbeten.🙂

Jag tänkte att ugglemallen också kunde vara en bas för pingviner kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lojs
2014-12-23 17:44
#11

#9-10 Jättetack!
#10 Jo, jag har funderat på pingviner, det kommer nog såsmåningom. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Sindri
2015-02-10 23:16
#12

Jättefina grejer! Gjorde du en skiss innan du började med tavlan eller lät du den bara växa fram?

JMW
2015-02-11 15:23
#13

Fantastiskt fina alster. Hästen i början där är ju alldeles underbar!!

Annons:
Lojs
2015-02-11 19:19
#14

Tack! Hästtavlan bara växte fram, det brukar bli så för mig. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[JeanetteK]
2015-02-11 19:22
#15

#14 Älskar himlen. Den har du fått till jättebra!

Lojs
2015-02-11 19:27
#16

#15 Tack! Den var väldigt kul att göra, men jobbig, många olika blandningar av olika färger på ull.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: