Annons:
Etiketttextilhantverk
Läst 672 ggr
[LUV]
12/15/14, 10:59 PM

ekologiskt broderigarn

någon som vet vart jag kan hitta ekologiskt broderigarn (ej ull, silke eller liknande då jag är vegan)? 
brukar annars köpa på secondhand/tradera men ibland söker jag efter specifika färger och då är det svårt med secondhand!

Annons:
[JeanetteK]
12/16/14, 11:46 AM
#1

Jag ska rota lite i mitt och min dators minne för jag vet att jag har läst om ekologiskt broderigarn. Jag återkommer. 🙂

Måste bara fråga hur det kommer sig att du inte vill använda ullgarn för att du är vegan? Det är ju bara avklippt ull. 🤔Bara nyfiken, jag menar inte att det är fel. ❤️

Grace2009
12/16/14, 12:26 PM
#2

#1 Veganism brukar handla om att man inte vill utnyttja djuren, där ingår även produkter från dem som inte direkt skadar dem när vi tar dem. Man eftersträvar ett liv där djuren får behålla allt som är sitt, så man som människa använder huvudsakligen växtriket. (Hoppas det var okej av mig, LUV, och att du tycker att beskrivningen var okej).

[JeanetteK]
12/16/14, 1:07 PM
#3

#2 Tack för svar! Då förstår jag. Av samma anledning som man inte äter t ex ägg eller mjölk alltså typ. Då är jag med! 🙂

[JeanetteK]
12/18/14, 1:10 PM
#4

Nu har jag hittat de länkar jag letat efter. Här är en och här är en annan. Hoppas någon av dom kan hjälpa dig.

[LUV]
12/18/14, 4:00 PM
#5

tack för länkarna! 

något jag tänkt på ett tag nu… är det något speciellt med broderigarn eller kan man egentligen använda vanligt tunt garn?

Grace2009
12/18/14, 4:18 PM
#6

#5 Jag är långt ifrån en expert, men klart du kan brodera med vilken tråd som helst. Däremot tror jag att broderigarner generellt är lite glansiga i ytan, så att broderiet inte blir så matt.

Annons:
[JeanetteK]
12/18/14, 4:49 PM
#7

Jag brukar använda vanligt garn lite beroende på vad jag ska göra!

Upp till toppen
Annons: