Annons:
Etiketterallmäntfrågor
Läst 1145 ggr
VildaVittra
11/19/14, 3:57 PM

Vilka hantverk skulle du vilja lära dig?

Om du fick drömma fritt, vilka hantverk skulle du då vilja kunna? 

Två av mina största drömmar är att lära mig smide och glasblåsning. Vi får se om jag någon gång får chansen att lära mig dom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
tlover
11/25/14, 4:02 PM
#1

Korgflätning (näver och rot främst), sömnad (mest praktiskt att kunna, jag kan ju lite men inte nog), tovning, att väva, att göra tvål, osthantverk (jag kan lite men jag vill kunna mer), rakubränning, att göra tyg från scratch (dvs från växten till färdigt tyg, hittills har jag bara gjort ett halsband av rallarros), korvstoppning och annat mathantverk.

och ännu mer, jag älskar kunskap.

l'm back

pyromanen
11/29/14, 10:51 AM
#2

Har keramiker ett tag (som företag i 7år) och har långe haft en dröm/ ett mål att göra en ( eller flera) kakelugnar. Dels höra kaklet, men även murandet. Tror det snart är dags :-) Sen vill jag någon gång lära mig väva. Min gudmor som var en mycket varm människa som för alltid finns med mig även om hon dog tidigt i cancer, hon vävde underbara saker, allt från mjukaste lyxiga ullpläder till eget kappryg och trasmattor. Jag ärvde hennes vävstol, som ligger på vinden nu sedan många pr. Men jag har alldrig provat minsta lilla, så det lär bli till att börja från scratsch. Jag skulle också vilja bli bättre på att sy kläder åt mig själv och att snickra egna fönster…

Niwa
11/30/14, 2:46 PM
#3

keramik/drejning, glasfusing  och sy och sticka.
sticka är nog mer bara för att jag aldrig lyckas, det har liksom blivit en fix idé. men köpte en bok från sonen när han sålde jultidningar nu i år, likaså sy bla kläder för jag o symaskinen drar inte riktigt jämnt men viljan finna. men sprätta är jag duktig på 😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

[Torpedtass]
11/30/14, 4:57 PM
#4

Göra statyer ur sten samt att skulptera med motorsåg.

PogoPedagog
11/30/14, 9:01 PM
#5

rörmokeri, alla typer av snickeri- från grovsnickeri till möbler samt knyppling :)

Annons:
Cochon
11/30/14, 9:52 PM
#7

Om jag absolut fick välja så skulle jag vilja kunna allt som har med Trådar att göra, kunna även de minsta grejerna. 

Knyta, paracord, brickbandsvävning, flätning, kumihimo, fingervävning, ply-split och säkert mycket till som jag inte känner till än. Och det är faktiskt detta jag siktar på, men än så länge är det bara knutar jag är riktigt bra på, det andra vet jag bara grunden till. Så det är bara att fortsätta. ^^

Dock är traditionell virkning och stickning ett undantag, där är jag nöjd att jag kan grunderna.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[JeanetteK]
1/9/15, 4:51 PM
#8

Idag har jag hittat vad jag vill lära mig som nästa hantverk. Nålbindning. Är alldeles kär i tekniken. Har suttit och tittat på youtube och det verkar jätteroligt.

Cochon
1/9/15, 5:38 PM
#9

#8 nålbindning verkade ju riktigt häftigt! Inget jag har hört eller sett innan.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[JeanetteK]
1/9/15, 5:44 PM
#10

#9 Ja eller hur! Och relativt enkelt. En av del äldsta teknikerna i Norden läste jag.

VildaVittra
1/9/15, 6:02 PM
#11

#10 Enkelt? I början av min inlärning av nålbindning hördes jag muttra "Jag fattar varför den här j***a tekniken dog ut!" 😊

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
1/9/15, 7:00 PM
#12

#11 Aj då, inte så lätt som det såg ut alltså… 😛Sååååå du kan det alltså… då vet jag vem jag ska trakassera när jag behöver hjälp sen! 😇

VildaVittra
1/9/15, 7:07 PM
#13

#12 Jag får påminna mig själv med tuben när jag ska göra det. Mina favoritkanal: https://www.youtube.com/user/samato09/videos

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[JeanetteK]
1/9/15, 7:14 PM
#14

#13 Åh, det var en  bra länk… 😍

Upp till toppen
Annons: