Annons:
Etiketttextilhantverk
Läst 1700 ggr
VildaVittra
2014-10-26 17:20

Fingervävning

Jag hittade en bok om fingervävning på loppis för ett tag sedan. Men jag har lite svårt att fatta. Är det någon som pysslat med denna teknik eller som kan rekommendera en youtubevideo?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Cochon
2014-11-29 22:23
#1

Jag har sysslat med det när jag var yngre. 😛🤐

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Cochon
2014-11-29 22:24
#2

elelr vänta nu här, är det samma som fingervirka? =)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

VildaVittra
2014-11-29 22:34
#3

Nej, det är inte samma teknik. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cochon
2014-11-29 22:35
#4

Aha! Skulle du vilja ta en bild på en sida eller något, för nu blev jag faktiskt nyfiken. ^^

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

VildaVittra
2014-11-29 22:44
#5

Sprang är den danska termen för tekniken.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cochon
2014-11-29 23:13
#6

#5 Aha, ser lite spännande ut ju. ^^

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
[JeanetteK]
2014-11-29 23:15
#7

Det här var nytt för mig. Nu har jag suttit en lång stund på youtube och hittat en massa spännande filmer om detta. 

I den här filmen kan man se att hon gjort ett långt tygstycke. Jag undrar hur hon har varpat den. Det verkar jättekul.

Cochon
2014-11-29 23:18
#8

#7 Men oj så häftigt! och snyggt! detta måste man prova någon gång! 😛

Det liknar lite brickband tycker jag. :P

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[JeanetteK]
2014-11-29 23:21
#9

#8 Ja precis, det tycker jag också att det liknar brickband. Ser jätteroligt ut.

Stiw42
2014-12-18 22:07
#10

7# det där är pinnvävning, har gjort folkdräkts strumpeband med den tekniken (med mindre lyckat resultat). Då den saknar Trådar i bredden så blir den VÄLDIGT elastisk just i bredden, att det fungerar är att (åtminstone på mitt mönster) att en började varannan gång med att ta en tråd eller två. Blir nästan som ett fisknät när en drar ut den i bredden.

En häftig teknik, men inget som föll mig i smaken, fick aldrig något flyt i det hela.

Upp till toppen
Annons: