Annons:
Etiketterallmäntfrågor
Läst 888 ggr
VildaVittra
2014-10-26 16:37

Var får du din inspiration ifrån?

När skaparlusten faller på, var hämtar du din inspiration ifrån? Surfar du runt och tittar på andras skapelser, eller ger du dig ut i naturen?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Cahira
2014-10-27 00:45
#1

Pinterest, youtube och google, och i vissa fall iFokus. 😎

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

VildaVittra
2014-10-27 00:50
#2

Pinterest skulle komma med varningstext, typ: "Varning, gravt beroendeframkallande och kan ge dig falskt hopp om att kunna kopierar sakerna".

Speciellt som det oftare ser ut mer som något sånt här: http://pinterestfail.com/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cahira
2014-10-27 01:03
#3

Hahaha ja det är otroligt beroendeframkallande, men ack så inspirerande! 

Om jag ska göra nåt med garn så är det ravelry som är min inspiration. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-11-24 10:57
#4

Pinterest, youtube och iFokus är bra ställen. Sen är det alltid kul med böcker. Jag har en hel del och sen brukar jag sitta på biblioteket och kolla.

Carrosh
2014-11-30 02:15
#5

Pinterest hämtar jag väldigt mycket inspiration från! Sen får jag mycket inspiration bara genom att titta på bilder (som i sig kanske inte innefattar hantverk, t.ex. kläder, möbler osv.) och funderar över: "Hur hade jajg kunnat göra det här själv? Eller något liknande?"

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cochon
2014-11-30 11:41
#6

Google is your friend. 😉

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
Cochon
2014-11-30 11:42
#7

#6  Fast om man nu skulle vara lite mer seriös kom jag på, så hittar jag stor inspiration till mina knutar på www.friendship-bracelets.net och även lite på braceletbook. =)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[peter54]
2014-11-30 13:22
#8

Jag har nog mest egna idéer, men ibland kollar jag på andras lösningar och när det gäller läderslöjd blir det en del sökande i böcker. Vissa grejer har jag helt egna lösningar på, exempelvis knivarnas skaft och tillhörande slidor, men även annat, som pilkoger, fingertab, armskydd, piltillverkning, fjäderstyling osv.

Jag gillar estetisk enkelhet med fokus på brukbarhet. Därför gör jag exempelvis hängsle på mina yxfodral (tomahawk), så att det går att bära den i bältet utan att det gör ont eller är i vägen för annat man eventuellt bär på.

Niwa
2014-11-30 14:20
#9

jag kan få inspiration från det mesta. Kan se något någon har på sig,ett mönster, gren et.c min hjärna går på högvarv, to.m ögonen har bråttom en.l optikern 😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Upp till toppen
Annons: