#11 Textilhantverk

Söker mönster från Allt om handarbete

2017-01-21 14:17 #0 av: VildaVittra

I något nummer under 80-talet eller början av 90-talet, så fanns det ett mönster på en naturvit flätstickad tröja. Den hade något av en polotröjehals och om jag inte minns fel fanns det knappar på halsen. Jag har även för mig att tröjan var på framsidan av tidningen.

Är det någon som har de gamla tidningarna och kan kika efter mönstret åt mig, så vore jag enormt tacksam?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2017-01-28 14:32 #1 av: Sjuttan

Kan det vara den här?

Anmäl
2017-01-28 14:33 #2 av: VildaVittra

Tyvärr inte, kragen var högre. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2017-01-28 18:29 #3 av: Sjuttan

Synd! Har gått igenom alla de tidningar jag har kvar och där finns inget annat som passar in.
Hoppas det dyker upp någon annan som kan hjälpa dig.
Lycka till!
Aa.

Anmäl
2017-01-28 18:38 #4 av: VildaVittra

Tack för hjälpen i alla fall. Det är så typiskt när man vill ha ett specifikt mönster och man inte hittar det, tidningarna är ju för gamla för att få tag på på biblioteket dessutom. . 

Anmäl
2017-01-30 08:02 #5 av: SusannAlg

Har många av dom tidningarna i mina gömmor.... ska kolla om jag hittar någon sådan tröja Skämtar Hoppas den är på framsidan, för jag hinner inte titta igenom alla....

Anmäl
2017-01-30 10:46 #6 av: SusannAlg

Denna är den enda jag hittade.... å då har jag kollat igenom hela 80-talet och 90-talet....

Anmäl
2017-01-30 10:47 #7 av: SusannAlg

Finns ingen med knappar.... iallafall inte på framsidorna.

Anmäl
2017-01-30 10:56 #8 av: VildaVittra

Tyvärr inte den heller, så då vet jag att den alltså inte var på framsidan. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.