Annons:
Etikettoff-topic
Läst 849 ggr
Gunlog
2/28/16, 11:49 PM

En fluga på väggen...

Ni vet hur man ibland känner att man skulle vilja vara en fluga på väggen…

Jag har haft känslan av att vara den flugan ikväll…

Jag har suttit i min helt nersläckta svarta bil med tonade rutor, helt ensam, utan radio eller annat ljud igång, på en ödetomt, i grannbyn här ikväll. Folk har gått förbi mig, kört förbi mig och cyklat förbi mig utan att se mig. 😎

En vovve har nämligen rymt och varit på vift i flera dagar nu, och är antagligen på väg hem. En eventuell observation gjordes av vovven i närheten av grannbyn, så jag körde dit och placerade mig där han eventuellt kunde fara förbi, en väg där husse också lade spår när jag satt i bilen.

Tyvärr kunde jag inte se honom på de ca 3 timmar jag satt i mörkret, men det var det ändå värt.

Är genomfrusen nu, men det gör inget. Hoppas bara att han verkligen är på väg hem.

Men nu tror jag att jag vet hur den där flugan känner sig.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
JMW
2/29/16, 8:25 AM
#1

Men så fint gjort av dig! Jag hade också gjort det du gjorde. Är galen i hundar och hade lätt hjälpt till att leta efter försvunnen hund.

Vår hund försvann en dag när jag var ute och gick med henne. Fanns ingenstans, himmel vad jag mådde dåligt. Hon dök upp efter ett tag och jag har ingen aning vad hon hittat på. Nu bor vi ganska bra med stora ytor fält och skog så bilar var jag inte så orolig för.

Gunlog
2/29/16, 12:06 PM
#2

Tja. Jag vill inte ta någon credit för det. Credit ska gå till alla de 60-talet människor som varit ute 8-9 timmar till fots flera dagar på rad, tagit sig ledigt från jobb och försökt ringa in honom. Hade jag kunnat så hade jag varit med på söken, men varken tid eller fysik fungerar för mig.

Men jag satt igår kväll och tänkte på hur många gånger man velat vara en fluga på väggen och att jag faktiskt kände mig som den flugan igår.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

JMW
2/29/16, 3:14 PM
#3

Åhhh har hunden hittats?

Gunlog
2/29/16, 7:27 PM
#4

Japp. Hittades idag 4 km från senaste obset igår kväll. Nu är han hemma hos sin familj igen, i värmen.

Så många som har letat under så lång tid, så hittades han på ett friluftsområde på helt annat väderstreck, så han har vikt av och sprungit bort från hemmet. Innan har han sprungit hemåt.

Det var en som rastade sin hund som hittade honom och ringde polisen direkt, klockan var då 16.00.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

JMW
2/29/16, 9:07 PM
#5

Puhh….så skönt!!!

Gunlog
2/29/16, 10:08 PM
#6

Ja. Han har knappt gått ner i vikt, så han har hittat mat under tiden. En riktig surviver.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Upp till toppen
Annons: