Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1123 ggr
Gunlog
2016-01-24 23:17

Är så sugen på att börja...

…med något att göra.

Vi håller på att fixa till en verkstad nere i källaren till oss båda. Jag ska ha ett arbetsbord att jobba vid, lite varmlimspistoler, sparade grejor som annars skulle åkt på tippen. Jag har flaskor, glasburkar, takpannor, gamla trädbitar från naturen, snäckor, gamla garnnystan… Ja allt möjligt.

När verkstaden är fullt funktionsduglig så ska jag testa på att börja gjuta i betong, hade jag tänkt mig. Jag ska se om jag tycker det är roligt. Har en hel del vänner som har börjat gjuta och de älskar det.

Jag är en allt-i-allo. Jag har nyss fått tag på en servis som skulle slängas, men som sambon min fick tag på. Funderar på vad jag kan göra med den. Han vill sälja den, men vi får inget för den. Då kan jag lika gärna hitta på något med den.

Det fanns ett tårtfat i glas också, så jag tänkte mig göra en tårta till någon på det fatet och ge bort som present.

Jag går inte i en genre, utan är mer av en återbruksperson som fixar de konstigaste saker av skräp. Jag gör det som gåvor när andra fyller år, eller som tack-presenter. Lite av en "hitte-på-person". kan man säga.

Men jag längtar så tills verkstaden är igång så jag kan börja fixa och dona. Jag ska ha ett skåp också där jag kan lackera grejor med sprayfärg. I skåpet ska det finnas ett ventilationsrör så att den mesta lukten går ut från huset.

Det räknas kanske inte som hantverk, men det är en sorts tillverkning i alla fall. 😉

Jag kan inte hålla på med monotona grejor som tex broderi eller stickning pga att jag är skadad, så därför blir det lite blandat, och det gillar jag. Annars så var målning en stor grej för mig innan skadorna.

Gubben min kallar mig ibland för lumpsamlaren, men jag tar bara saker som jag vet jag kan ha nytta av. Som tex takpannor som gått sönder på vårt tak. Han ville slänga dom, men jag tog dom i säkert förvar. Jag vet precis vad jag ska göra med två av dom. Jag har redan gjort 2 tavlor som jag gett bort. De blev mycket uppskattade. En av dom ska bli en bordsljusstake.

*SUCK!* 😍Vad vore världen utan pyssel, återbruk och hantverk? 👍

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
JMW
2016-01-24 23:24
#1

Åhhh det låter så alldeles underbart med en sådan verkstad. Visst får man ibland stå ut med en del från sin partner. Jag hittade i höstas en sådan fin grenbit från en björk. Fick en idé och fäste den på en gammal planka som blivit grå. Maken bara skakar på huvudet åt mig men ha ser inte det vackra. Jag har ju ett arbetsrum men det är för textila hantverk och passar inte till mer "grova" pyssel.

Gunlog
2016-01-24 23:35
#2

Så länge du ser det vackra så är det vackert. 👍

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Gunlog
2016-01-24 23:37
#3

…och ja, det ska bli härligt med en egen liten verkstad. Jag har grejorna utspridda i hela huset nu. 🤪

Där kan vi även laga cyklar och annat sen. Det blir superkul!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Upp till toppen
Annons: