Annons:
Etiketterallmäntfrågor
Läst 832 ggr
[JeanetteK]
10/26/15, 4:05 PM

Hantverk i julklapparna

Mindre än två månader till julafton! 🥵Vad blir det i paketen från er? Jag har en del sockor att sticka men sen tog det lite stopp i min idébank. Så berätta gärna vad ni ska hitta på så kan vi hjälpas åt med inspiration. 🙂

Annons:
[JeanetteK]
10/31/15, 10:42 AM
#1

För tillfället håller jag på med en poncho till min bästa väninna. Hon fyller år imorgon och kommer ner till Skåne nästa helg. Jag hoppas jag hinner klart med den innan dess. Det får bli en kombinerad födelsedagspresent/julklapp till henne. 

Har hittat detta mönster.

[RC1393]
11/4/15, 3:15 PM
#2

Blir nog en sittdyna till varje familjemedlem, har idétorka på vad jag ska göra av några kaninskinn som blev för stela i beredningen, men sittdynor gör det ju ingenting om de är stela. Ska bara bestämma vilken färg jag vill ha på undersidan dynorna🤐 Tips? Skinnen är otter svarta, d.v.s. svarta med brun/vita kanter mot buken. Kändes roligt med lite färg, annars hade jag nog kört på svart. Vitt matchar ju bra men blir (ser) smutsigt så fort…🤔

Kanske blir det något annat kul också, har precis anmält mig på läderkurs! Annars är jag traditionellt tråkig och köper nyttogrejer till alla, funkar det med.

Niwa
11/4/15, 8:51 PM
#3

ojoj har noll idé just nu vad jag ska göra.
yngsta sonen vill att vi skall göra eget badsalt till fröknarna i år igen.
Han älskar att leka med färgerna och salteto hälla i söta små flaskor o burkar.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

[JeanetteK]
11/8/15, 4:06 PM
#4

Kolla denna film. Hon gör pepparkakshus av trolldeg. Det blir jag sugen på att testa. Jag är sämst på pepparkakshus men jag tycker det är så fint. Kanske jag skulle lyckas med detta!? 🙂

sarakaka
11/9/15, 1:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag hittade en hylla i trä med massa små fack som jag ska betsa och tapetsera baksidan på. Den blir till mormor som har massa små prydnader så att hon kan sätta upp dem snyggt. Hyllan är i samma stil som en annan jag har gjort men jag kommer att betsa den i vitt istället för mörk. En sån hylla finns att köpa på Panduro eller Upsala Färg

Upp till toppen
Annons: