Annons:
Etiketttextilhantverk
Läst 941 ggr
[JeanetteK]
9/21/15, 9:05 AM

Klar med min mössa!

Jag älskar att sticka, men jag har inte stickat mönster på mycket länge. Men  nu har jag precis avslutat min mössa. Jag är riktigt nöjd. Några småmissar och lite draget på ett ställe, men det tänker man inte på om man inte tittar väldigt noga. 

Stickar ni?? 

(Titta också på den underbara filten av mormorsrutor! 😍Den har jag fått av en god vän och jag verkligen älskar den! )

Annons:
JMW
9/21/15, 9:09 AM
#1

Åhhh älskar färgerna på mössan. Den är jättefin! 

Jag stickar INTE. Tycke det är så tråkigt, har aldrig gillat stickning. Har inte stickat mycket i mitt liv. Föredrar virkning.

Visst är filten vacker. Så enkel men sååå fin!

[Ruffsetuss]
9/21/15, 9:26 AM
#2

Jättefina båda två 😊 slutat sticka , virkar bara numera så jag vet vilket arbete det ligger bakom den vackra filten . Mössor fast de kan vara hur fina som helst klarar jag inte av 😁 kliar !

[JeanetteK]
9/23/15, 3:22 PM
#3

#1 Tack! Jag tycker faktiskt riktigt mycket om den! Smaken är som baken, alla tycker inte om samma saker. Tur är väl det. 🙂Jag älskar att virka också. 

#2 Tack! Ja det är ett stort jobb att virka en sån filt! Haha, ja jag tycker också mössor kliar, men jag bor numera i Skåne och här blåser det så man har inte alltid något val. 😉

[Ruffsetuss]
9/23/15, 3:48 PM
#4

När det blåser använder jag " pannband med öronskydd " gjorda i fleectyg 😀 hela huvudet kan absolut inte vara täckt .

[JeanetteK]
9/23/15, 3:49 PM
#5

#4 Smart! Det kanske kan vara något även för mig!

Upp till toppen
Annons: