Annons:
Etiketterallmäntfrågor
Läst 740 ggr
[JeanetteK]
2015-03-19 10:53

Hantverk runt påsken - inspirationstråd

Brukar ni göra något särskilt inför påsken? Färga ägg, måla kvastar, tillverka kvastar, osv… Jag tänkte vi kunde ha en liten inspirationstråd med påsken som tema. 

Jag är väldigt dålig på att pynta och fixa till påsken. Lite påskris och påskägg är allt det brukar bli. I år har jag inga kycklingar till påsken men jag har fått åtta små påskkaniner. ❤️

Annons:
JMW
2015-03-19 15:48
#1

Ohhh vilka gullingar!!

Jag gör ingenting till påsk. Vi har inte någon tradition att fira påsk. Jag har två större, äldre porslingstuppar. Det är allt jag har men de kommer sällan fram. Jag jobbar hela påskveckan, måndag till måndag, så det känns inte så angeläget. Ska ändå bli kul att se vad andra gör.

[Torpedtass]
2015-03-22 19:21
#2

Firar inte påsk så vi gör ingenting, den går förbi som vilken dag som helst.

[JeanetteK]
2015-03-23 10:24
#3

Minns att vi färgade ägg med lökskal bland annat när jag var liten. Undrar vad vi hade för att göra dom röda… 🤔Får googla lite och friska upp minnet. 😛Jag tänkte att en korg med lite färgade ägg kan man ju försöka få till. 

Mat då? Vad äter ni? Vi ska röka lammfiol i år. Annars blir det vanlig julmat fast till påsk.😎Det är inte så långt kvar till påsken nu.

JMW
2015-03-23 21:06
#4

Hi hi vi äter inget speciellt heller. Ägg äter jag massvis av året runt så det känns inte som att jag skulle göra något extra med ägg heller. 

Usch så tråkig jag är. 😉

[JeanetteK]
2015-03-23 21:14
#5

#4 Hahaha! Näää du är inte tråkig! :) Varken jag eller maken är så bra på påskfirandet men försöker lite för sonen. Eller försökte ska jag väl säga… Nu är han 16 och bryr sig inte särskilt mycket om påskpynt eller påskmat. ;)

JMW
2015-03-23 21:18
#6

Ja, jo, när barnen var små då dängde jag i med extraallt. Gardiner, dukar, prydnadssaker, ägg, ris och fjädrar. Vi målade ägg och barnen fick leta efter sina påskägg. Ja, hela baletten. Kanske därför jag inte har något idag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: